Apr 25, 2010

Terapi

***

Saya dalam keadaan tidak terkawal. Otak saya tiba-tiba rasa macam disumbat-sumbat, pernah rasa tak? Macam terlalu banyak perkara menyerbu. DANG~!


Ya, memang nak pecah rasanya.


Jadi, ubat terbaik di hujung minggu ini adalah tidur.
Dasarrrrrr........~
Saya lebih patut mengaku dari awal yang saya sedang berhujung minggu dan bermalasan.


Esok minggu baru akan bermula.
Yeay~
Disamping hal-hal kerja yang wajib diselesaikan, saya harus menjalankan tanggungjawab sebagai Ahli Kelab Membeli-belah-hingga-titisan-terakhir.
Semua lokasi misi-misi sudah dikenal pasti dengan kajian yang mendalam selama seminggu.


Antara tempat yang ada dalam senarai pasti-dijengah-walau-apa-terjadi,

1. Rasta, TTDI.

2. e@Curve, Mutiara Damansara.

3. I ♥ Bazaar, Subang Parade.

4. Old blossom Box, Shah Alam <----
this should lead my list. wowowo~


Oh, dah habis senarai? Sikit je kot senarai tempat jengahan.
Memang, memang sikit je. Saya tidak begitu gemar berjalan ronda keling, turun naik escalator, keluar masuk kedai. Walau hakikatnya, teman saya berjalan adalah yang sebenarnya memang tak pernah suka buat hal yang saya sebut. Haih~


Kerana saya tidak dapat melakukan aktiviti kegemaran saya seperti orang lain, saya cari jalan keluar juga. Saya tidak boleh hidup tanpa shopping.
Woi, apa ni? Shopping je kau ingat!



Ya, saya punya penyakit kronik anak-anak muda zaman sekarang -
Shopping online.


Penyakit ini sudah sampai tahap kronik sehinggakan hampir setiap masa saya mula layari internet, pasti ada blogshop saya kunjungi. Memang tak bagus, tapi saya bukan ajak sesiapa meniru perangai tidak sihat ini. Ini sekadar perkongsian yang jujur. Chaisss~



Tapi, bila saya sudah jalankan aktiviti yang ala-ala tidak sihat ini hampir setahun lamanya, saya mula sedar - tak ada apa yang salah. Kaum wanita memang suka membeli belah, jangan dinafikan. Aktiviti
window shopping pun memang lazim sangat dalam kalangan kaum Hawa.


Jadi, aktiviti
blogshopping saya tak ubah seperti window shopping.
Ala, macam tak tahu kan window shopping tu apa?



Saya hanya akan buat tempahan apabila satu-satu barang itu memang terlalu memikat hati dan murah berbanding pasaran konvensional.


Yang membezakan saya dengan orang yang tidak pasti dengan aktiviti saya ialah, saya pemalas nak berjalan kaki. Haih~

Sampai masa untuk saya ke blogshop, jumpa lagi.


BYE!


***

No comments:

Post a Comment