Dec 15, 2010

Berani buat harus berani tanggung, bukan?


***

Semakin hari, dunia semakin pelik.
Kalian tak percaya? Percayalah!


Bagi yang tidak tahu, saya seorang yang malas mengambil tahu hal-hal berkenaan orang lain seperti isu suka mengumpat-ngumpat, bercakap tentang kisah orang lain, kes mengaibkan manusia, tentang perangai orang yang tidak semenggah atau apa-apa yang seumpamanya.


Melainkan........

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

ia berkaitan secara langsung dengan diri saya.
(T____T)
Ini melampau, tahu!

Saya tidak mengganggu orang, kenapa mesti ganggu keamanan saya???!
"Jangan monyet, jangan...." <---- Pernah dengar dialog ini kan?



Mari scroll ke bawah.

.

.

.

Ini apa?! Ini apa?!



Ini pun!!! Wah, sudah lebih bukan?


Wahai blogger yang budiman, kamu harus tahu apa yang kamu lakukan tidak sepatutnya menggores orang lain. Buat apa hidup dalam dunia dan mencari pasal dengan manusia lain?


Lihat, saya mungkin tidak terkesan akan hal ini. Saya bukan siapa-siapa.
Tetapi, entri-entri dari blog yang punya nama seperti Bahruddin Bekri, Nazri M. Annuar dan Husna Adnan tidak wajar kamu ciplak. Ini memalukan.
Atau sebenarnya kamu tidak sedar ini semua?



Baiklah...
Ini bukan amaran atau entri menyuarakan kemarahan. Saya cuma terasa pelik dan sedikit terkejut. Namun, terpulang kembali pada pemilik blog untuk bertindak atas hal ini. Jika mahu diteruskan blog sedemikian, terpulanglah.
Akhir kata, selamat berfikir sedalam-dalamnya.



Selamat berbahagia dan hidup baik-baik.


Bye.
^___^


***

No comments:

Post a Comment