Feb 26, 2010

Pitch dan Tempo

***

Selamat menyambut Maulidur Rasul. ( ^ . ^ )
Eleh, sebenarnya syok dapat cuti.


Rasulullah dalam mengenangmu
Kami susuli lembaran sirahmu
Pahit getir pengorbananmu
Membawa cahaya kebenaran

Engkau taburkan pengorbananmu
Untuk umatmu yang tercinta
Biar terpaksa tempuh derita
Cekalnya hatimu menempuh ranjaunya


Oh, itulah lagu tentang Nabi Muhammad yang paling saya ingat dan saya suka. ♥ ♥ ♥
Mahunya tidak, saya pernah beberapa kali menyanyikan lagu ini ketika sambutan Maulidur Rasul peringkat sekolah pada zaman muda-muda dahulu. Hohoho, saya sudah tua...
Uwaaaa!
Oh, tak tak... tak mungkin, saya yakin saya nampak muda. Haha!

Sebenarnya, saya pernah didera menyertai nasyid sehingga saya sudah bekerja sebagai guru sandaran. Ah, itu paling saya tak suka nak ingat. Bukan saya tak suka bernasyid tetapi saya memang tak suka menyanyi. Langsung! Saya hanya menyanyi secara suka-suka.

Suka-suka bermaksud, menyanyi sambil lipat kain, sambil dengar radio, sambil cari mood untuk tidur dan sambil mandikan kucing, ehhhh? Tak, saya menipu.
Ngeee~ (- - ,)


Berbalik pada menyanyi dan bernasyid. Hohoho. Hakikatnya, saya memang pernah masuk ke pusat-pusat karaoke. Tetapi, setiap kali masuk, saya akan duduk, order makanan, makan dan tengok je sesiapa yang menyanyi tu. Seorang rakan baik saya, kakak sulung dan suaminya suka berkaraoke. Tapi, saya tak pernah tergoda.


Wohoo~ Ya, saya memang tak kisah digoda menyanyi atau berkaraoke.


Saya tahu, itu sahaja perkara yang saya belum mampu lakukan. Entah bila saya akan bersedia atau mungkin saya tak akan bersedia. Bernasyid??? Oh, waktu saya bekerja sebagai guru sandaran itulah yang terakhir kalinya. Saya
lipsync je pun. Hahaha.

Lagu-lagu yang saya minat pun saya tak pernah ingin nyanyikan pada khalayak. Hohoho.
Malu wo!

Jadi, lupakan hal-hal rancangan mengajak saya menyanyi atau berkaraoke buat masa ini.


Jom makan, saya sukaaaa. \\( ^ o ^ )//


***

No comments:

Post a Comment