Oct 2, 2011

Tabahlah, Ainn!



***
(^_^)
Salam ceria... Hai, hai, hai! Gembirakah kalian hari ini?

Gembira atau tidak, berikanlah senyuman untuk diri sendiri ya. Kalau pun SEMUA yang ada di sekeliling kita menyumbang rasa kecewa, kita ada diri kita sendiri untuk membahagiakan hati. Ingat! Jangan down sangat!
Ini semua adalah motivasi untuk diri saya sendiri. Kasihan bukan?


Masuk bulan Oktober ini, saya diselubung dugaan dan cabaran hebat. Serius! Saya tak sangka saya melalui hari-hari yang menguji sabar hati selain menuntut keputusan khas buat diri sendiri diambil. Drastik dan tegas!



Dalam ruangan uji minda mana-mana majalah, buku, komik, suratkhabar dan seumpamanya,

SAYA PALING BENCI MENYELESAIKAN MAZE!

Paling malas!

TAK SUKA!

No

Grrrr!

Jangan...... aku kata jangan.......

Grrrrrr!



Haih~ Pasal uji minda saja punnnnnn, jangan emosi boleh?!



Ya, baiklah. Kerana dalam realiti kehidupan, saya wajib menghadapinya sama ada suka atau tidak. Bukan sekadar menghadap, kena selesaikan juga walaupun emosi tidak tentu arah.
Inilah kehidupan, kita takkan pernah dapat menjangka apa yang akan muncul di sepanjang perjalanan.



Mesti menangis. Mesti! Mesti!

Sebab saya memang cengeng.




Dengan rendah hati, memang pertolongan Allah sahaja yang saya harapkan ketika ini kerana Allah sahaja mengetahui apa yang terbaik buat hidup saya. Moga dugaan ini disertakan hikmah paling manis dan menguatkan lagi iman dan takwa saya pada Maha Pencipta.
Ameen ya Rabb.


(^______^)

***

No comments:

Post a Comment