Nov 4, 2010

Satu Per Satu

***


Salam semua,


Hari ini hari keempat saya sudah rasmi berhijrah.


Kucing-kucing pun sudah biasa dengan keadaan rumah baru. Siap ada bilik sendiri okey. Kerja tidak, tempat tinggal mahu yang selesa-selesa. Demanding betul.


Apapun, antara hal yang paling saya ambil berat dalam soal pindah-pindah rumah sebelum ini, hal kucing paling saya utamakan. Risau betul bila saya terpaksa membawa mereka bersama dalam perjalanan 4 jam dari Kuala Lumpur ke Johor Bahru.


Hampir dua jam mereka masih bersuara, badan pun semacam menggigil. Mahu berhenti makan di R&R pun saya berfikir-fikir. Sudahnya, Dewa Hati cuma bungkus makanan dan kami makan dalam kereta sambil menemani kekucing.



Membatu diri dalam kereta

Selepas memasuki sempadan negeri Johor, barulah mereka boleh tidur. Dan saya lega. Okey, macam jaga budak.


Itu baru cerita perjalanan mereka, cerita apabila sudah sampai pun satu lagi. Nak adapt dengan rumah baru bukan mudah, mereka masih tak biasa dengan bau persekitaran. Merayau ke sana sini sambil mulut membebel kuat, memang perangai kekucing jakun saya. Sejak semalam, Alhamdulillah, keadaan mereka semakin baik. Sudah berperangai normal seperti di rumah lama.

Yeay!

Jadi, mudah saya mahu uruskan hal diri sendiri pula sekarang!

Oh...
Hari ini saya teringin sangat makan kepak ayam bakar, yang macam di NZ Corner tu. Sebelum ini di Kuala Lumpur, saya tahu mana nak cari.


Di sini, siapa tahu? Awwww... Ini mengidam tahap dewa. Okey, tak ada kepak ayam, satay pun jadilah.
Saya memang betul-betul teringin ni.Tuzki Bunny Emoticon


Dapat satu pun jadilah (Y_____Y) Please!!!

Uh...


***

No comments:

Post a Comment