Nov 3, 2010

Entri Luar Kawasan #1


***


Hai Semua.

Selepas sekian lama, blog ini rupanya masih ada penulisnya. Gila lama mengabaikan blog. Aktiviti sepanjang Oktober, saya berulang-alik Kuala Lumpur-Johor Bahru, membuatkan saya tidak punya mood menulis blog.

Maaf.

Jadi, dipersembahkan entri pertama selepas saya migrate ke Johor Bahru.

Wooooooo~ Hooooo~

Kuala Lumpur sekarang hanyalah kampung halaman saya dan saya akan pulang every now and then. InsyaAllah juga, minggu depan semua yang baru akan bermula. Semoga semua baik-baik sahaja.


Perasaan

Saya cuba fikirkan perasaan saya saat baru-baru berpindah ini. Ada masanya saya memang jatuh rindu pada Kuala Lumpur, tempat yang saya tahu selok-belok jalannya, tempat yang saya mudah cari semua benda kerana saya tahu di mana saya boleh dapatkan, tempat yang mudah saya berulang-alik ke rumah keluarga dan macam-macam lagi.

Tetapi saya sudah puas menghadap Kuala Lumpur dengan persekitarannya yang saya sedia maklum. Ehm... Saya cukup puas. Cukup-cukup puas.

Rasa puas itu yang membuat saya mahu berhijrah (Woh~ 'berhijrah' kedengaran sangat dewasa!) ke bandar lain.


Beza

Ada yang tanya, "Kos hidup lebih tinggikah/rendahkah?", "Jalanraya di JB jauh lebih lengangkah berbanding KL?", "Bandar JB lebih happening berbanding KL ke?"

TIDAK.

Tidak satu pun Johor Bahru lebih atau kurang berbanding Kuala Lumpur. Ini pendapat saya. Kos hidup tetap sama. Harga minyak kan selaras, jadi sama jelah. Harga makanan? Lebih kurang, beza pun cuma beberapa sen. Jalanrayanya tetap sesak pada peak hours. Bandar juga kan? Jadi memang tidak banyak beza. Happening tu saya tak tahu. Saya punya lifestyle yang biasa, jadi saya rasa tetap sama macam di Kuala Lumpur.


Hummm... Cuma sekarang saya mahu menumpukan hidup pada perkara yang sedang saya usahakan. Di sini. Di bandar ini.

Jom berdoa yang usaha kita akan berhasil.
Amin.
\\(^____^)//


Bergambar di kawasan orang berparti. Ooh Yeah~


***


No comments:

Post a Comment